191030 - Kamermuziekvierdaagse
Soort cursus Kamermuziek
Bestemd voor blazers, strijkers,pianisten en zangers
Niveau ♪♪♪ t/m ♪♪♪♪♪
Data 28 juli 2019 t/m 31 juli 2019
Tijd (-en) aankomst zondag vanaf 10.00 uur, aanvang cursus 11.00 uur, einde woensdag 20.00 uur.
Locatie Eigentijdserf, Westelbeers
Docent(-en) Miranda Rademaker, Wilma van den Berge-Meijer
Prijs Derden: € 610,00 / Leden: € 570,00 / T/m 30 jaar: € 285,00
Toeslag éénpersoonskamer: € 40,00
Korting bij overnachting en ontbijt elders: € 60,00
N.B.: de prijs is inclusief volpension.
Max. aantal deelnemers70
Uiterste inschrijfdatum08 april 2019   De inschrijving voor deze cursus is gesloten.

In samenwerking met: Kamermuziekcontact

Is kamermuziek je passie, dan moet je hier zijn! Kamermuziekcontact en Huismuziek organiseren twee kamermuziekcursussen in de zomer. We spelen klassieke muziek uit het klassieke, romantische en hedendaagse repertoire. Je kunt je opgeven als losse instrumentalist of als vast ensemble. Losse deelnemers spelen in twee verschillende ensembles en ook leden van vaste ensembles worden in een tweede ensemble ingedeeld. Elk ensemble repeteert twee keer per dag, één keer met docent en één keer zonder docent. De muziek krijg je ruim van tevoren toegestuurd, voorbereiding is noodzakelijk. ’s Avonds kun je zelf ad hoc ensembles samenstellen, waarvoor voldoende bladmuziek aanwezig is.

Kamermuziekweek 2, de vierdaagse kamermuziekweek, heeft hetzelfde programma als kamermuziekweek 1 van zes dagen. Aan deze korte week kun je ook deelnemen als je nog niet zo ervaren bent in kamermuziek spelen. Maar ook ervaren kamermuziekspelers vinden een goede plek in deze korte week in ensembles met spelers van gelijk niveau... meer informatie

Reacties van cursisten

Zie website Kamermuziekcontact (KMC)

Samenspel Huismuziek cursisten 29-07-10 een heerlijk diner
Miranda Rademaker

Miranda Rademaker kreeg haar eerste vioollessen op 9-jarige leeftijd van Rita Holsheimer op de muziekschool in Rotterdam. Aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag werd ze aangenomen op de jongtalentafdeling en kreeg ze vioolles van Qui van Woerdekom. Ze vervolgde haar vioolstudie op hetzelfde conservatorium bij o.a Theodora Geraets en Vera Beths. Al tijdens haar studie bouwde ze aan een eigen lespraktijk; veel van haar leerlingen zijn inmiddels zelf beroepsmusicus geworden. Daarnaast speelde ze in diverse orkesten, o.a. Sinfonietta Amsterdam en Sinfonia Rotterdam. Gaandeweg ontdekte ze dat naast het lesgeven haar passie ligt bij kamermuziek. In 2009 werd Klassiek op Zuid opgericht waarin in allerlei formaties kamermuziek wordt gemaakt met vergevorderde amateurs en semi-professionals, met in totaal 30 concerten per jaar! Daarnaast coacht Miranda regelmatig ensembles bij onder meer Vakir. Miranda werkt graag met amateurmusici die pas op latere leeftijd voor het eerst een muziekinstrument gaan spelen. Sinds 2015 geeft ze in Rotterdam leiding aan een apart ensemble voor deze doelgroep. Ze werkt graag serieus in een fijne, harmonieuze sfeer, waarbij iedere speler, van welk niveau dan ook, optimaal tot zijn/haar recht komt.

Wilma van den Berge-Meijer

Wilma Meijer studeerde fagot op het Arnhems conservatorium bij Joep Terweij en later in Philadelphia bij Bernard Garfield. Na vijf jaar Residentie Orkest was ze ruim dertig jaar de fagottiste van het Schönbergensemble. Dit ensemble, onder leiding van Reinbert de Leeuw, is gespecialiseerd in kamermuziek van de 20e en 21e eeuw en neemt inmiddels een belangrijke plaats in in het Nederlandse muziekleven. Bij dit ensemble kreeg Wilma de kans om met de grote – nog levende – componisten, maar ook met die van de nieuwe generaties te werken en op hoog niveau samen te spelen met bijzondere kamermusici op alle grote Nederlandse podia en in vrijwel alle landen van Europa en Canada, VS, India, Japan en Rusland. Daarnaast heeft ze gedurende haar hele carrière op free lance basis gespeeld in vrijwel alle Nederlandse symfonieorkesten en op vele manieren, van heel klein tot heel groot bezet kamermuziek gemaakt. Een jaar of tien geleden besloot ze te stoppen met deze topsport om ruimte te maken voor een nieuwe fase in haar werkzame leven, die ze graag ‘anders’ wilde invullen. En voor de hand lag mijn ervaringen door te geven aan de nieuwe generatie, omdat haar grote liefde uitgaat naar het coachen van amateurensembles.