Bestemd voor |
blokfluitisten. Geef bij opmerkingen op het inschrijfformulier op welke instrumenten je bespeelt en mee kunt nemen... meer informatieblokfluitisten. Geef bij opmerkingen op het inschrijfformulier op welke instrumenten je bespeelt en mee kunt nemen. |
Data |
12 december 2015 t/m 13 december 2015 |
Tijd (-en) |
zaterdag 10.00-zondag 17.00 uur |
Locatie |
Akoesticum, EdeNieuwe Kazernelaan 2 D42 6711JC Ede T 0318-304 349 E info@akoesticum.orgW https://www.akoesticum.orgRouteplanner: Google MapsAkoesticum is een nationaal trainingscentrum voor de podiumkunsten, dat is gehuisvest in de Frisokazerne op het voormalige defensieterrein in Ede naast het Nationale Park De Hoge Veluwe. Er is een groot auditorium, twee ruime tuinzalen, acht studio's en nog enkele zalen. Het biedt eenvoudige overnachtingsfaciliteiten (148 bedden) en maaltijden uit eigen restaurant. Zelf meegebrachte consumpties mogen in het gebouw niet genuttigd worden. Voor onze cursussen staan tweepersoonskamers ter beschikking. Op het inschrijfformulier kun je een eenpersoonskamer reserveren, dan heb je het alleengebruik van een tweepersoonskamer. Hiervoor is een toeslag verschuldigd. We zijn blij met iedereen die een kamer wil delen. De slaapkamers zijn met een lift bereikbaar. Op elke kamer is sanitair aanwezig! Dekens/dekbed, kussen plus laken/handdoekenpakket liggen klaar op de kamer. Alleen nog even zelf het bed opmaken. Alle zalen om in te musiceren bevinden zich op de begane grond. Akoesticum is heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en ligt pal naast het NS Station Ede-Wageningen. Er is ook een ruime parkeerplaats waar gratis geparkeerd kan worden. |
Prijs |
Derden: € 225,00 /
Leden: € 195,00
/ T/m 30 jaar: € 97,50
Toeslag éénpersoonskamer: € 35,00
Korting bij overnachting en ontbijt elders: € 35,00
|
Uiterste inschrijfdatum | 01 november 2015 De inschrijving voor deze cursus is gesloten. |
Advent en kerst is een periode met prachtige muziek. Het is moeilijk kiezen uit zoveel moois! We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Palestrina en De Victoria, zeven- en zesstemmige zettingen van Gabrieli en Altenburg en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook een aantal Engelse Christmas carols zoals ‘Sweet was the song the Virgin sang’. We spelen in een dubbeloctet.
We spelen op a = 440 met zo veel mogelijk blokfluiten, en vooral ook graag met veel tenoren en bassen, c-bas en subbas. Om te zorgen dat we van ieders mogelijkheden en instrumentenverzameling gebruikmaken, kunnen de deelnemers na inschrijving het beste van te voren contact met Bert Honig opnemen over alle instrumenten die ze kunnen bespelen en meenemen, zodat er een goede indeling gemaakt kan worden.
Advent en kerst is een periode met prachtige muziek. Het is moeilijk kiezen uit zoveel moois! We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Palestrina en De Victoria, zeven- en zesstemmige zettingen van Gabrieli en Altenburg en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook een aantal Engelse Christmas carols zoals ‘Sweet was the song the Virgin sang’. We spelen in een dubbeloctet.
We spelen op a = 440 met zo veel mogelijk blokfluiten, en vooral ook graag met veel tenoren en bassen, c-bas en subbas. Om te zorgen dat we van ieders mogelijkheden en instrumentenverzameling gebruikmaken, kunnen de deelnemers na inschrijving het beste van te voren contact met Bert Honig opnemen over alle instrumenten die ze kunnen bespelen en meenemen, zodat er een goede indeling gemaakt kan worden.
Advent en kerst is een periode met prachtige muziek. Het is moeilijk kiezen uit zoveel moois! We gaan werken aan dubbelkorige kerstmuziek van Palestrina en De Victoria, zeven- en zesstemmige zettingen van Gabrieli en Altenburg en koralen en zettingen van Bach. Maar we studeren ook een aantal Engelse Christmas carols zoals ‘Sweet was the song the Virgin sang’. We spelen in een dubbeloctet op a=440 Hz met zo veel mogelijk blokfluiten, dus ook c-bas en subbas. Voorbereiding noodzakelijk.
|
Reacties van cursisten
Cursisten over de eerste cursus, in 2014:
De muziek was heel divers en uitdagend en de bezetting mooi.
Ik vind Bert Honig een uitstekende docent die ons op een geduldige en vriendelijke manier begeleidt en bij de les houdt. Een geboren docent!
Ik heb veel geleerd van Bert, hij tilt mensen op een hoger niveau, heel bijzonder. |
Bert Honig studeerde blokfluit aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam bij Marijke Miessen, Walter van Hauwe en Kees Boeke. Van 1986-2023 maakte hij deel uit van Brisk Recorder Quartet Amsterdam. Met BRISK volgde hij interpretatielessen bij Frans Brüggen, gaf hij talloze concerten in Nederland, vele Europese landen, Canada en Noord en Zuid Amerika, en trad hij op bij gerenommeerde festivals. Hij is met BRISK op meer dan tien door de pers zeer goed ontvangen cd's te beluisteren. Bert Honig werkte ook mee aan concerten en cd-opnames van de Amsterdamse Bachsolisten o.l.v. Richard Egarr en Roy Goodman. Verder geeft hij regelmatig concerten met Musica Batavia, en met Mimi Mitchell en Christina Edelen. Met sopraan Judith van Wanroij en klavecinist Johan Hofmann vorm hij de kern van het ensemble Le Nouveau Concert. Hij is werkzaam als privédocent blokfluit en gaf workshops en masterclasses over de hele wereld. Met Musica Batavia geeft hij ook zomercursussen in Frankrijk. Bert Honig was jarenlang een van de drijvende krachten binnen de organisatie van de SONBU. Tegenwoordig is hij de juryvoorzitter van het concours van de Open Recorder Days Amsterdam. |